Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krispuS
VIP

Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Myszków Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:53, 22 Cze 2009 Temat postu: Regulacja na poziomie sport |
|
|
Zamieszczam tutaj troszkę o regulacjach.
Poradnik nie jest mojego wykonania,ale przyda się ;)
1. Wariator sportowy jaki wybrac i jak ustawic
roznice w kilku dostępnych pospolitych wariatorach typu Hebo, polini Speed control i malossi Są niewielkie rożnice, roznia się kątami nachylenia bieżni przez co reguluje się je rolkami o różnej gramaturze i tak kolejno:
Ciezsze rolki lubia waria Hebo i Malossi lżejsze natomiast Polini w nim tez najbardziej spadaja obroty.Tu zatrzymam się chwile i może przybliżę co oczywiste, po zakupie wariatora sportowego musimy się liczyc nie tylko z założeniem lżejszych rolek lecz także czasami koniecznością montażu sprężyny dociskowej o większej twardości i tu uwaga jeśli mamy zamiar założyć tylko wariator i na tym skończyć nasz chwilowy tuning o ile producent nie daje sprężyny w zestawie do seryjnego skutera można śmiało dac sprężynę około +7% poprawi nam to start który zostaje pogorszony przy montażu sportowego wariatora.
Co do rolek tutaj już mamy pelna możliwość zabawy ja podam przykład na piaggio sfera rst
Skuter w pelni odblokowany po montażu rolek seryjnych do wariatora polini Speed control prędkość skutera wzrosla o 8km/h start za to pogorszył się nieco rolki o gram lżejsze poprawily start co do vmaxu nie było zmiany zakładnie kolejno rolek lżejszych czyli 7.5gr, 6gr, 5.5gr. dawalo lepsze przyspieszenie lecz vmax spadał proporcjonalnie o 1-2km/h
Najlepsza wiec regulacja pozostaje przy rolkach 1-2gr lżejszych niż seria.
2. Montaż sportowego wydechu i jego regulacja.
Jeśli planujemy zakup sportowego wydechu do seryjnego jeszcze skutera czeka nas kilka niespodzianek i sporo regulacji. Zakladmay tłumik klasy sport typu Leo Vince pospolicie znany jeśli nasz skuter to pelna rozblokowana seria troszkę się zaskoczymy po zamontowaniu tłumika skuter znacznie traci na mocy w dolnym zakresie obrotow ruszanie przebiega ciezko i rozpedzenie się notabene do prędkości 30km/h trwa „wieki” jeśli chodzi o znanych producentów dostarczaja oni rolki w zestawie Są one lżejsze zazwyczaj od 2-3gr od seryjnych rolek. Niestety regulacja samymi rolkami jest niezadawaląjaca w 90% przypadków zachodzi konieczność zastosowania sprężyny dociskowej rzedu +20% oraz sprężynek sprzęgła co najmniej poziomu sport.
Zestawy sprężynki mały opis:
Polini:
-czarne do seryjnych skuterów raczej miękkie
-zielone poziom sport
-żólte poziom expert (zazwyczaj wystarczaja przy spotowym tłumiku i sportowym wario)
-niebieskie poziom race (uwaga Są dwa zestawy jeden zawiera niebieskie drugi nie)
Hebo:
-zielone poziom sport
-niebieskie expert dosc twarde
-czerwone Race bardzo twarde jeśli mamy sprzegło sportowe zalecam przy ostrym tuningu powyżej 12kM)
3. Sprzęgła sportowe kiedy zakładac jak ustawic:
Jeśli nasz skuter jest już stuningowany czyli posiada przynajmniej sportowy tłumik i wariator sensownym pomysłem będzie zakup sportowego sprzęgła i tu rada jeśli mamy tylko sportowy tłumik wystarczy odelżone sprzęgło np. rms race + sprężynki poziomu ekspert i będzie dobrze.
Jeśli oprócz tłumika sportowego mamy jeszcze wariator sport trzeba będzie rozejrzeć się za regulowanym sprzęgłem polecam Malossi fly Hebo N a z tańszych Rms Racing Pro.
4. Strojenie końcowe:
W układzie tuningu gdzie mamy połączenie wydech+wario+sprzęgło staramy się wszystko stroic na poziom sport czyli zaczynamy od rolek zalecanych do wydechu i takie tez montujemy lub o1gr lzejsze sprzegło stroimy sprężynkami poziomu sport oraz spręzyną centralna +30% wiem na kilku dobrych przykładach ze układ ten sprawdza się w kilku znanych skuterach miedzy innymi keeway huricane, piaggio, typhon, sfera.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krispuS dnia Pon 20:58, 22 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
fOrNaL
Moderator

Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Ż-L Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:25, 22 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Mnóstwo nieścisłości, beznadzieja :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Venom323
60 km/h

Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/4 Skąd: Myszków- Mijaczów Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:38, 17 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Czyli jak ja bym chciał coś zmieniać w moim skuterze to co? Można zmienić sam wariator? i jak go ustawić? Gdzie sie montuje tą spręzyne 7%? Nie znam sie za bardzo i prosze o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Venom323 dnia Pon 21:41, 17 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek7
50 km/h

Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Pustkowie Lgockie Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:15, 17 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
daj se siana.... i wgl jaki lol, gdzie sprężyna ;d haha wgl znasz zasadę działania napedu w skuterze.?? Rzadko w chujjj !!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
SeeA
VIP

Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4
Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:46, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
haha rzadko najpierw Venom rozbierz przekładnie i popatrz co gdzie jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Venom323
60 km/h

Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/4 Skąd: Myszków- Mijaczów Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:05, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Wiem tyle że w sprzęgle jest jakaś sprężyna (dociskowa chyba) i mam taką drugą (niebieską). To o nią chodzi? Kurr.... nie znam sie za bardzo !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
krispuS
VIP

Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Myszków Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:47, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
żeby wymienić sprężynę centralną musisz zdjąć dzwon i sprzegło znajdują się one po przekładnią po prawej stronie.
PS: nie każdy był odrazu obcykany:zombek ,seaa!!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid575
Administrator

Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Oczko Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Kawa
Moderator

Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Stara Huta Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:56, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Venom323
60 km/h

Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/4 Skąd: Myszków- Mijaczów Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:38, 18 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Ok dzięki : krispuS, Dawid575
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
zombek7
50 km/h

Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Pustkowie Lgockie Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:05, 19 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
najlepszy komentarz wstawił low ;D szacun.nie każdy obcykany?? no to jak kurwa nie jest się obcykanym to rozbierasz swoja maszynę i poznajesz jej serce. a nie zadajesz głupich pytań tym bardziej ze na necie jest tego mnóstwo i są nawet filmiki. a venom widocznie to leń
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Cupi
110 km/h

Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Myszków Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:08, 19 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
chyba nie wie ze jest takie coś jak [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|